REGISTER SEKARANG!!

Wednesday, October 30, 2013

Buat duit dengan NMGNetwork.

Salam.Hi Sume.
Dah ramai yg bertanye kepada saye ape pekerjaan saya.
Kadang2 saye sendiri xtau nk explain camane.
Saya seorang internet marketer.Membuat perniaagaan secara on9.
Ni salah satu kerja side income saye yg bekerja dirumah
Klik Link di bawah ni yer ...



Register percuma sahaja!
Kalau join pun umpama kite menyimpan duit macam dlm akaun bank asb kite.
Tapi pulangannye lagi lumayan!!

SIMPAN RM40 - pulangan penuh RM146 
SIMPAN RM80 - pulangan penuh RM292 
SIMPAN RM120 - pulangan penuh RM438.

Friday, July 15, 2011

::pOst BoSan::

salam..tetibe je tangan aku nak menaip kat blog arini setelah sekian lama aku menyepikan diri dari berblog..hehehe..
aku pon xtau ape yang wat aku jadi rajin nak menaip malam ni,maybe aku tgh bosan tahap gaban kot..:P
herm...tp xde idea lak aku nk menaip..toing..toing..
k la..tata..sambung esok...

Monday, August 30, 2010

MAJLIS BERBUKA PUASA DAN REUNION.

semalam aku ngan kengkawan bebuka pose kat luar..ni kire majlis berbuka pose ngan reunion la sbb da lame xjmpe kan..almaklumlah skg masing2 da kawin,bz memanjang je ngan kerjaya masing2 xkire la yg berkerjaya sbgai bini fulltime pn kire name keje gak tu..hehe..neway,thanks to all my prend sbb sudi dtg n menjayakan majlis ini.mmg best giler..korang sume mmg spoting..hope taun dpn kite dpt wat lg camni..
:)
lokasi:rawa kat ngan uma izni.
mase:sblm bebuka.
29ogos2010


baju biru ngan baju pink yg pgg anak ngah lwn makan!!pakcik yg berdiri tu jd pengadil.kite tunggu kesudahannye nnt..hehehe...


makan..makan...soru..da buke..huhuhu..


peace no wars!!mak budak ngan anaknye..:P


sabornye dik..jp g da buke leh makan..cian die poce er...:)..bpk die asik tenung kt udang tu je..sabo mi..lom buke lg..hehehe...


tu die bodyguard 5k2,kojek n dijah!!hehehe...


ni la die juara pertandingan makan tadi!!ngan tulang2 die makan..hahahaha..penulis kalah..:P


kojek ngan dijah asik berebut kusi je!!sudah2..mkn time..huhu..


suprise for erin temok!!akakaka...hepi besday my frend..jgn mrh ar..:)


time ni erin punye makanan da bis,so nk ngecek izni punye plak..:P


ready!!kek da smpi..lau tau smlm aku baling telor ngan tepong!!hahahaha...


besday gurl da tua!!

kojek with family,thanks bro sbb dtg..


pasangan bahagia!!cpt ler kawin geng..thn dpn dtg bwk baby lak..


da bis dah..bubye..
c u tahun dpn..
wasalam..

Saturday, August 28, 2010

SENARAI BARANG VERO

Senarai Vero (Verified Right Owner)

Kat sini kalau boleh letak list vero saje. Bukan discuss nak trick vero ke apa. Kalau ada yg belum masuk list atau yg baru kena tlg la update. Sama² beringat sama² kita.

Senarai VERO:

1. Monster Energy
2. Manowar (band metal)
3. Helloween (band powermetal)
4. Ducati <<== panas membara
5. Ferarri
6. WWE John Cena
7. Zippo ( aku letak word zippo kat title utk top flip lighter )
8. ED HARDY
9. SCOTTY CAMERON
10. BATHING APE BAPE
11. YNGWIE MALMSTEEN
12. GRAND THEFT AUTO (surat lawyer beb)
13. JUICY COUTURE
14. RAY BAN SUNGLASS List kat EBAY US.
15. KISS
16. Guess
17. Marc n Jacobs
18. gucci
19. louis vuitton
20. Smallville
21. Garfield
22. Transformers
23. X-Men
24. Harley Quinn
25. Salena gomez
26. Dave Matthew Band
27. Harley Davidson
28. Nighmare B4 Christmas
29. hanna montana
30. pooh
31. disney
32. Metal Mulisha
33. Che Guevara Raja Rimba
34. Razer <-- xkuat sgt
35. Paramore <---kuat
36. WWE
37. medela
38. Warner Bros dan artis2 dia org <<-- amat panas
39. Michael Jackson
40. Twilight
41. logo superman
42. world of warcraft
43. burberry
44. eddie van halen
45. carlos santana
46. Chanel
47. Fox Racing
48. Zumba Fitness
49. POWELL PERALTA
50. Harley Davidson
51. Felix The Cat
52. Selena Gomez
53. ROCKETT CLOTHING
54. Katun ben10
55. Teh Boh <<<=== ada sape2 berani try jual ni?
56. Jensen Auckles
57. Supernatural
58. Coach
59. Hello Kitty <<== try kalau berani
60. Mac
61. Zildjian
62. Lacoste
63. Tiffany (Kotak jam pun kena)
64. Omega (Jam... bukan telur omega... cuti 7 hari)
65. Alvin And The Chipmunks
66. Avatar <<<=== ada yg no longer registered user terus
67. Medela
68. Smurf
69. Paramore
70. Pantera <<== 30 hari cuti tanpa gaji
71. DJ Tiesto
72. Aerosmith
73. David Carradine
74. DJ In The HOOD
75. Cervelo <<=== cuti setahun
76. Glee
77. Volcom = Dangerous
78. Gene Kelly
79. Bioshock
80. Halo 3
81. Sons of Anarchy
82. Brabus
83. Farmville

Thursday, August 26, 2010

MANDI JUNUB

Telah dipastikan bahawa terdapat terlalu ramai dari kita yang tidak sah mandi wajibnya...saya kongsikan artikel ini untuk semuanya...sila share atau copy di blog masing-masing..terima kasih-azarudin bocheh.

Assalamualaikum,
Berkongsi sedikit ilmu… dari JAKIM.

Mandi wajib yg betul…..
Mandi wajib merupakan perkataan yang mudah disebut, tetapi jangan terkejut jika dikatakan banyak umat Islam di tanahair kita yang tidak sah mandi wajibnya kerana tidak melakukannya dengan betul.

Untuk melakukan mandi wajib yang betul, seseorang itu tidak boleh melakukannya dengan hanya mandi secara berdiri atau duduk mencangkung sahaja. Sebaliknya, ia mesti dilakukan dalam kedua2 keadaan bagi membolehkan seseorang itu meratakan air ke seluruh anggota badannya yang zahir.

Penolong Pengarah Bahagian Dakwah, Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM), Uztaz Haji Mat Jais Kamos, 49, menegaskan, bagaimanapun, berdasarkan pengalamannya sebagai bekas kadi di Pejabat Agama Islam Gombak Timur dan penceramah, didapati banyak umat Islam yang tidak mengetahui perkara ini.

“Akibatnya, mandi majibnya menjadi tidak sah kerana tidak memenuhi salah satu rukun mandi wajib iaitu meratakan air keseluruh anggota badan yang zahir. Apabila mandi wajib tidak sah, ibadat yang dilakukan oleh seseorang itu juga turut tidak sah. Itulah akibatnya jika tidak melakukan mandi wajib dengan betul,” tegas beliau ketika ditemui di rumahnya di Taman Sri Keramat Kuala Lumpur .

Mandi wajib yang juga sebagai mandi junub atau janabah tidak boleh dipandang ringan oleh umat islam. Setiap orang yang mlakukannya mestilah mengetahui dan memenuhi rukun2nya. Jika tidak mandi wajib seseorang itu tidak akan sah.
Rukun mandi wajib ada 3 perkara. Pertama, niat. Kedua , menghilangkan najis di badan.Ketiga , meratakan air keseluruh anggota badan yang zahir.
Niat mandi wajib: “Sahaja aku mengangkat hasar besar kerana Allah Taala.”
Atau ” Sahaja aku mandi wajib kerana Allah Taala.”

Niat itu di dalam hati dan ia hendaklah disertakan ketika air sampai ke mana2 bahagian anggota badan.
Bagi perempuan yang habis haid, niat mandi wajib ialah: ” Sahaja aku mengangkat hadas haid kerana Allah Taala.” Manakala bagi perempuan yang habis nifas, niat mandi wajibnya ialah: ” Sahaja aku mengangkat hadas nifas kerana Allah Taala”.

Niat itu jika dilambatkan atau ketika seseorang itu memulakannya selepas dia telah membasuh salah 1 anggota badannya akan menjadikan mandi wajibnya tidak sah. Oleh itu dia mestilah memulakan kembali niatnya ketika dia mula menyampaikan air keseluruh anggota badannya. Sekiranya dia berniat sebelum air sampai ke badan, niat itu juga tidak sah. Oleh itu mandi wajibnya tidak sah.

Mengenai rukun mandi wajib yang ke2, iaitu menghilangkan najis yang ada pada badan , menurut Ustaz Haji Mat Jais, menurut Imam Nawawi, jika kita ada najis di badan, najis itu boleh dibasuh serentak dengan mandi wajib. Ertinya membasuh najis dengan mandi itu boleh disekalikan.

Sementara rukun mandi wajib yang ke3, iaitu meratakan air ke seluruh anggota badan yang zahir , meliputi kulit, rambut dan bulu yang ada di badan, sama ada bulu2 yang jarang atau lebat. Jika rambut seseorang itu ditocang atau disanggul, sekiranya tidak sampai air ke dalamnya, tocang atau sanggul itu wajiblah dibuka. Bulu2 dalam lubang hidung pula, tidak wajib dibasuh kerana dianggap batin. Tetapi sekiranya, bulu2 di dalam hidung itu bernajis, ia wajiblah dibasuh.

Mengenai kuku pula, jika di dalam kuku ada kotoran yg boleh menghalang sampai air ke badan khususnya di bahagian bawah kuku, kotoran itu wajiblah dibuang. Membuang kotoran di dalam kuku itu pula boleh dilakukan ketika sedang mandi.

Tentang rambut yg diwarnakan pula selain inai, inilah yang merumitnya. Sebenarnya jika rambut seseorang itu diwarnakan dengan pewarna selain inai, mandi wajib seseorang itu tidak sah. Oleh itu, seseorang yang mewarnakan rambutnya dengan pewarna selain inai, jika dia hendak mandi wajib, dia mestilah membuang pewarna pada rambutnya terlebih dahulu. Tetapi untuk membuang pewarna itu pula bagaimana?..
Inilah yang rumitnya. Sedangkan pewarna pada rambut itu sebenarnya tidak boleh dibuang begitu mudah.

Yang menyebabkan mandi wajib orang yang menggunakan pewarna pada rambutnya tidak sah kerana pewarna itu akan menyalut rambutnya yang menghalang air sampai ke rambut. Ini berbeza dengan inai. Inai sebenarnya akan meresap ke rambut, tetapi pewarna pula akan menyalut rambut menyebabkan air terhalang ke rambut.

Tetapi dalam hal ini, jangan pula ada yang salah faham. Sebenarnya pewarna itu jika dikeluarkan sijil halal oleh JAKIM dan sekiranya pewarna itu tidak bernajis, bukanlah bermaksud menjadi tidak sah. Dalam hal ini, sukalah saya menyatakan bahawa sembahyang dan mandi wajib itu berbeza. Jadi, mestilah dipandang dari sudut yg berbeza.

Dalam hal ini juga, sukalah saya menyatakan, huraian mengenai rukun mandi wajib seperti yang telah saya nyatakan ini adalah merupakan perbezaan sah atau tidak mandi wajib. Jadi, ia perlulah diberikan perhatian yang lebih oleh umat Islam.

Mengenai sebab2 seseorang itu wajib mandi wajib pula, Ustaz Haji Mat Jais menegaskan, sebab2nya terdiri daripada 6 sebab. 3 sebab melibatkan lelaki dan perempuan iaitu kerana bersetubuh walaupun tidak keluar air mani, keluar air mani dan mati. Manakala 3 sebab lagi hanya melibatkan kaum perempuan sahaja, iaitu keluar darah haid, nifas dan melahirkan anak(wiladah) .

Mandi wajib boleh dilakukan di mana2 dengan menggunakan air mutlak sama ada air telaga, air paip, sungai laut dan tasik.
Bagi pasangan suami isteri yang bersetubuh pula, mereka tidak semestinya mandi selepas bersetubuh, tetapi diwajibkan mandi ketika ingin beribadat.

Selepas bersetubuh pula, jika ia dilakukan pada waktu malam, jika tidak mahu mandi wajib, seelok2nya ambillah wuduk sebelum tidur itu adalah sunat, manakala tidak berwuduk sebelum tidur adalah makruh.

Panduan Tambahan
1. Agar wajah selalu segar, berseri-seri dan cantik, cucilah minima 5 kali sehari dengan air wudhu. Jangan langsung dikeringkan, biarkan menitis dan kering sendiri. Lalu ambillah sajadah, shalat, berdzikir, dan berdo’a.

2. Untuk menghilangkan stress, perbanyaklah ‘olahraga’. Cukup dengan memperbanyakkan solat. Ketika solat, kita mengerakkan seluruh tubuh. Lalu berkonsultasilah pada Allah SWT dengan dzikir dan do’a.

3. Untuk pelembab, agar awet muda, gunakanlah senyuman. Tidak hanya di bibir tapi juga di hati. Jangan lupa bisikkan ‘kata kunci’, “Allahuma Kamma Hassanta Khalqii Fahassin Khuluqii” (Ya Allah sebagaimana engkau telah memperindah kejadianku, maka perindah pula akhlaqku).
(HR Ahmad).- ( DOA TENGOK CERMIN ).

4. Untuk punya bibir cantik, bisikkan kalimat-kalimat Allah, tidak berbohong atau menyakiti hati orang lain, tidak menyombongkan diri atau takbur.

5. Agar tubuh langsing, mulus, diet yang teratur dengan berpuasa seminggu 2 kali, Isnin dan Khamis. Jika kuat, lebih bagus lagi puasa Nabi Daud AS i.e. selang satu hari. Makanlah makanan halal, perbanyak sayuran, buah-buahan, dan air putih.

6. Untuk mengembangkan diri, sebarkan salam dan sapaan. Dengan demikian kita akan banyak dikenal dan disayangi.

Rahsia 13
Inilah dia rahsia as-solat, sebagai peringatan bagi yang sudah tahu atau panduan bagi yang baru tahu……


1. Niat Sembahyang Sebenarnya memeliharakan taubat kita dari dunia dan akhirat.
2. Berdiri Betul Fadilatnya, ketika mati dapat meluaskan tempat kita di dalam kubur.
3. Takbir-ratul Ihram Fadilatnya, sebagai pelita yang menerangi kita di dalam kubur.
4. Fatihah Sebagai pakaian yang indah-indah di dalam kubur.
5. Ruqu’ Sebagai tikar kita di dalam kubur.
6. I’tidal Akan memberi minuman air dari telaga al-kautsar ketika di dalam kubur.
7. Sujud Memagar kita ketika menyeberangi titian SIRATUL-MUSTAQIM.
8. Duduk antara 2 Sujud Akan menaung panji-panji nabi kita di dalam kubur.
9. Duduk antara 2 Sujud (akhir) Menjadi kenderaan ketika kita di padang Mahsyar.
10.Tahhiyat Akhir Sebagai penjawab bagi soalan yang dikemukakan oleh Munkar & Nankir di dalam kubur.
11.Selawat Nabi Sebagai pendinding api neraka di dalam kubur.
12.Salam Memelihara kita di dalam kubur.
13.Tertib Akan pertemuan kita dengan Allah S.W.T.

Dari Abdullah bin ‘Amr R. A., Rasulullah S. A. W.bersabda : “Senarai di atas adalah salah satu sebab mengapa orang Yahudi / Kafir tidak sukakan angka 13 dan juga Hari Jumaat. Itulah sebab mengapa mereka mencipta cerita yang begitu seram sekali iaitu ” FRIDAY the 13th ” jika ada di kalangan kamu yang perasan!!!”
Wassalam.


“Sampaikanlah pesanku biarpun satu ayat…” Sebaik-baik manusia itu adalah mereka yang memberi manafa’at kepada manusia lain…

Wednesday, August 4, 2010

NEW ED HARDY T SHIRT

PIC 2


PIC 3

HARGA RM 40.00 SAHAJA (POS LAJU)


JIKA ANDA BERMINAT UNTUK MEMBELI BAJU INI,SILA HUBUNGI

017-7997 804

DAN BANK IN KE AKAUN BANK SAYA:

NORIZWAN NORAINI
151472012615 (MAYBANK)


4575114617 (PUBLIC BANK)


p/s: selepas melakukan transaksi sila email atau pun sms jumlah amaun,tarikh,masa dan tempat transaksi untuk BUKTI PEMBAYARAN.

TERIMA KASIH

Monday, July 26, 2010

HOT ITEM 2012

NEW PRODUCT CUSTOM MADE CAR DASHBOARD MAT


Dashboard Mats Toyota VIOS (dengan Swarovski Crystal)


SALAM.
. APE KABAR SEMUA. HARAP SIHAT2 LAH YE.NAMPAKNYA DAH LAME AKU TAK MASUKKAN PRODUCT BARU DALAM NI KAN. OK,ARINI AKU NAK PERKENALKAN SATU BARANG UNTUK AKSESORI KERETA YANG TENGAH HOT KAT JB NI! PRODUCT INI ADALAH CUSTOM DASHBOARD MATS (ALAS DASHBOARD KERETA).

APAKAH KELEBIHAN DASHBOARD INI DENGAN YANG LAIN2?? Dashboard ini merupakan "CUSTOM MADE DASHBOARD MATS" , dimana pelanggan boleh memilih warna dan design yang mereka mahukan mengikut jenis kereta yang di gunakan.Ini bermakna kami akan membuat DASHBOARD ini atas permintaan pelanggan itu sendiri.CMDOD( Custom Made Depends On Demand )

Dashboard Mats ini diperbuat daripada PVC berkualiti tinggi di mana di dalamnya di letakkan dengan sponge yang tipis supaya ia kelihatan menarik dan juga di jahit dengan kemahiran dan kualiti yang tinggi.Ada juga sesetengah pelanggan yang menempah barangan ini daripada kulit.PVC yang bercorak seperti LV,Gucci dan lain2 ,mengikut selera masing-masing.Tetapi harganya lebih mahal.


Dashboard Mats ini juga diserta kan dengan 2 jenis pilihan,sama ada pelanggan mahu meletakkan sulaman digital di atas mats ini ataupun tidak.sila rujuk gambar di bawah.
Untuk harga Dashboard Mats ini pula,saya meletakkan harga seperti berikut dan penghantaran poslaju adalah percuma ke seluruh Semenanjung Malaysia:

Dashboard Mats Tanpa Sulam Logo =
RM130.00

Dashboard Mats Dengan Sulam Logo =
RM160
.00

Permintaan untuk tambahan "Swarovski Crystal" pada permukaan Dashmat akan di caj sebanyak RM50.00

Jenis Kereta :
L9,MyVi,Kancil,Waja,Viva,Wira,Honda,Evo,Lancer,Exo ra,Alphard,Estima,Stream,Jazz dan segala jenis kereta lain bergantung kepada permintaan
. Setiap tempahan mengambil masa 2-3 hari (waktu bekerja) untuk di siapkan.

Anda juga boleh menempah Dashboard Mats ini sekiranya anda berminat.Caranya ialah dengan menghantar email kepada saya di wanjb84@hotmail.com atau pun boleh menghubungi saya di 017- 7997 804 dan nyatakan jenis kereta anda,warna yang anda pilih dan sulaman yang anda inginkan (jika ada) dan kami akan menjawab email anda secepat yang mungkin.

JIKA ANDA BERMINAT UNTUK MEMBELI PRODUCT INI,BANK IN KE AKAUN BANK SAYA:

NORIZWAN NORAINI
151472012615 (MAYBANK)


4575114617 (PUBLIC BANK)


p/s: selepas melakukan transaksi sila email atau pun sms jumlah amaun,tarikh,masa dan tempat transaksi untuk BUKTI PEMBAYARAN.

TERIMA KASIH


SAMPLE: Dashboard Mats untuk move L9


SAMPLE: Dashboard Mats Waja


SAMPLE: Dashboard Mats MyVi












Friday, May 21, 2010


salam jumaat..
hi kengkawan,ape kabor ea sume..rasenye da lame aq x merepek kat blog aku yg x berape nk best ni kan..
before ni aq mmg rajin meng'post'kn pape je artikel or cite yg terlintas kat dalam pale aku.tp disebabkan aq terlalu bz sekarang ni,aku x sempat nk memenohkan cite2 baru kat dalam blog aku ni..
actualy aq nak luahkan ketidak puasan ati aku kat blog ni.sebab ape???
sebab aku dah xtahan nak dengar orang cakap yang bukan2 kat aku sebab aku asik dok umah xkeje,xwat keje ape2!!
tapi betol ke semua tu?
dorang xpenah tanye pun ape keje aq buat sekarang..
even dok umah aku still ingat nak belanje barang2 dapur..
tapi xterfikir ke dorang mane aku dapat duit??
iye,itulah persoalannyer!!
even aku dok uma,aku still cari duit..aku buat bisnes online..bukan MLM!!
tp Ebay..
iyer,aq berniage di Ebay..
aku masih baru lagi kat Ebay,tp aku juga mempunyai multiple account..
tiap2 pagi aq online bukannye suke2!tapi aku tengah bekerja..
bukan online xtentu pasal layan fb,balas email,main poker dsb..faham!!
tp aku cari duit!!
aku keluar bawak laptop bukannye suke2!tp ade sebab..
aku gune laptop untuk belajar!untuk kesenangan korang juga akan datang!!
jangan nak selalu bersangke buruk pada orang yang dok umah je ari2..
x semestinye dok uma tu xde keje..
kadang2 lagi banyak keje!
sampai xterlayan..
so,aq harap pasni korang paham situasi aku..
dats all..
~~wasalam~~

Thursday, April 1, 2010

AKTIVITI MEMANCING


salam...
hye,setelah sekian lame aku menyepikan diri kerana sibuk,arini aku nk merapu sket...
saje nk tambah2 post..
untuk pengetahuan semua,satu2 nyer hobi yg aku ada ialah memancing.aku mmg minat giler memancing.
aku suke memancing sbb uma aku kat ngan sungai.kire dpn umah aku mmg sungailah..hehehe..
nk kate aku mancing kt sungai tu selalu x gak,sebab sungai tu skang da terlalu kotor.
dulu mase awal tahun 90'an mmg air sungai kat sini bersih,klu air pasang boleh nmpk ikan main bawah rumah.kalau nk udang dulu jala kat sungai tu pn leh dpt byk.tp lepas kawasan ni pesat membangun,sungai kat sini mula dicemari dengan sampah sarap.semakin hari semakin kotor.lokan pun xboleh hidup skang ni.cuma ada ikan bluesgang je yg smpi skg leh hidup lg.
oklah,berbalik pada topik awal tdi..
sebenarnye skang ni aku mmg bz..tp bz ngan aktiviti memancing..hehehe..
rasenye da kat 3mgu ni aku asik g mancing je..ade mase je aku akn g mancing,xkirela kat mane2..janji dpt mancing..huhu..
aku ni klu da stat memancing,mmg ade giler sket..aku sgup lupekan bisnes aku sbb mancing..pada aku tu da jdi perkara biase kot...hehe...
tp yg lagi dasyat,aku still leh g mancing time tgh dok SPM ni..owg sibok2 study,aku plak sibuk g cari ikan...kuikuikui....
dalam 3mgu ni,aku da g mancing kat rumah rakit pendas laut 2x,pontian skali,kota tinggi 2x,kluang sekali dan the best place yg xpenah aku sangka ada ikan baik2 selama ni,TNB pasir gudang...kali ke 2 aku mancing kat situ aku telah berjaya menaikkan ikan TALANG dan EBEK seberat 1.2kg..

mmg puas lau dpt ikan camni..lgi2 ikan talang..klu ikan tu melompat...fuh,mmg syok tarik woo..hehehe..oklah,rasenye nk kongsi tu je kot tuk kali ni....
tata...

Monday, February 15, 2010

Hasil Penat Lelah..hehehe....



salam..
rasenye da lame aku tak melalut kat blog aku ni..
maklum jela,tahun 2010 btol2 banyak cabaran buat aku..
banyak benda yang aku jangka akan berlaku,da banyak pun terjadi..
nak x nak,aku kena harungi sume tu..
so,makin banyaklah strategi dan langkah berjaga2 yang aku ambil untuk hadapi semua ni..macam2 usaha yang aku buat untuk cari jalan penyelesaian..
pelbagai kaedah dan cara yang aku praktikkan untuk membuat duit di internet,namun tidak juga menemui jalan penyelesaian..
walaupun aku pernah ditipu oleh pelbagai program di internet,namun aku tidak pernah serik untuk terus mencuba..
aku dah lali dengan semua tu,sebab tulah aku berani mencuba..
akhirnya,usaha aku selama ni x sia2...
aku telah berjumpa dengan seorang 'Sifu' yang telah mengajar aku cara2 untuk 'mencari' duit di internet..
aku begitu kagum dengan kebolehan 'Sifu' aku kerana segala selok belok 'mencari' duit di internet memang ada kat kepala dia..
aku rasa boleh dikategorikan 'MASTER' lah 'Sifu' aku ni...
aku telah menuntut ilmu dan 'BERTAPA' dengan 'Sifu' aku selama seminggu..
akhirnya,tanpa menggunakan modal..
inilah hasilnya....
thanx u 'Sifu'...


Monday, February 1, 2010

HIGHPOWER USB WIFI ADAPTER


GSKY Wifi Booster Model GS-27USB-50 adalah satu alat external wireless yang boleh "detect" wireless signal dari jarak 500 meter sehingga lebih 1000meter (bergantung kepada antenna yang digunakan).kalau gun high dbi antenna,jarak dia akan lebih jauh lagi.

Kelebihan Alat ni jugak,dia boleh hack/crack wireless point yang ada password.
macamana tu??? yesss lagi sekali.memang soalan yang sangat baik. Boleh crack dengan cara menggunakan CD/perisian Backtrack 3 yang di "provide" skali dengan alat ni.tak kira apa password pun,kalau dah guna alat ni + bactrack CD,jangan harap la korang boleh terlepas dari di -hack/crack wireless korang.huhu....

Thursday, January 21, 2010

HIGHPOWER USB WIFI ADAPTER



HIGHPOWER USB WIFI ADAPTER!!

INTERNET FREE!!

CUME PASANG JER KAT LAPTOP OR PC ANDA DAN
TERUS BOLEH GUNE WIFI ORANG DISEKELILING ANDA.



JARAK WIFI SEHINGGA 500METER.

YANG PALING BEST XPAYAH BAYAR BIL INTERNET TIAP2 BULAN!!HUHUHU..

SEKALI BAYAR JE!! BAGUS UNTUK STUDENT2!!

JIKA BERMINAT BOLEH HUBUNGI SAYA

WAN -017 7997804 / 019 7427036

ATAU YM

wan_ain84@yahoo.com

Saturday, January 9, 2010

Isteri Durjana

aku xtau nape aku hangin sgt bile bace artikel kat paper metro arini..
tajuk die 'Isteri Durjana'...
suami g keje,cari rezki...isteri boleh plak buat onar kan..
pergh!!ati suami mane yang xsakit bile nmpk dgn mata die sendiri si isteri buat perkara terkutuk camtu??!!mane nak letak maruah suami klu parent sndiri dengan mertua tau sume perkara terkutuk tu??!!
mane pegi maruah si isteri??xmalu ker??xde rase bersalah pada suami ker??
da mcm jadi trend plak skg ni aku tengok..suke2 je nak wat hubungan sulit ngan laki lain,even dah bersuami...da macam xtau halal haram lagi..
ade plak yang da wat perkara terkutuk tu,pastu sampai sanggup wat laporan polis palsu semate2 nak elakkan suami tau hal yang sebenar..anak da ade 2orang pun still sanggup wat camtu..
dorang sume ni xpenah pk masa depan ke?
ape akan jadi kalau anak2 tau kisah silam mak die camtu??
xterluka ke hati dorang kalau dapat tau sume ??!!
orang sekeliling xyah cakapla..
ni cite yang da kawin..
yang belum kawin lagila teruk..
title kawan tapi leh wat sume tu..
apelah nak jadi ngan manusia skang ni..sanggup wat sume tu sebab nafsu..
sebab nafsu gak lupe segale2nye...
ingatlah,setiap apa yang kita lakukan kat dunia ni mesti ade balasannye di dunia dan akhirat..
renung2 kan..selamat beramal..........

Thursday, January 7, 2010

i need u mama..........

Kumencintaimu lebih dari apapun
Meskipun tiada satu orang pun yang tahu
Kumencintaimu sedalam-dalam hatiku
Meskipun engkau hanya kekasih gelapku


Kutahu kutakkan slalu ada untukmu
Di saat engkau merindukan diriku
Kutahu kutakkan bisa memberikanmu waktu
Yang panjang dalam hidupku


Yakinlah bahwa engkau adalah cintaku
Yang kucari selama ini dalam hidupku
Dan hanya padamu kuberikan sisa cintaku
Yang panjang dalam hidupku.…Hidupku…

Monday, January 4, 2010

hepi new year

salam..
1st aku nak ucapkan samat taun kat kwn2 blogger sume...
rasenye da lame aku xpost something kt blog aku ni kan..
bukannyer ape,skang ni aku bz jage mama aku...
even kiteorg jauh,aku tetap berusaha jage die wlupun xdpt jumpe die wat mase ni...
aku xtau skt ape yang sedang menimpa mama aku ni..
sakit ulu ati..tp sakit tu akn kena atau lbh truk pas waktu magrib..
biasenye kalau sakit ulu ati tu leh baik dlm seminggu pas mkn ubat..
tpi,ni da kat 2minggu xbaik2 gak...
mcm2 da ubat makan,tp still same gak sakit tu..
ari2 aku wat research cara nk pulihkn sakit tu,tp still same gak...
jawapan yg same aku dapat...
kawan2,kalau korang ade ape2 petua atau cara nak ubatkan mama aku ni,
tolongla bagitau ea....
aku nekad kalau minggu ni die xsihat gak,
aku nak bawak die berubat kat jb...
mama tunggu ea,nnt papa dtg amik mama..
papa nak jage mama..
papa nk mama sihat cam dulu balik...
papa nak tengok mama hepi...
papa sayang mama sangat2.....

Saturday, December 26, 2009

Beware Of Tongkat Ali...



Pada suatu pagi, seorang isteri dengan lembut telah bertanya kepada suaminya,

"Abang nak makan apa pagi, ni? Saya buatkan nasi lemak...nak? Atau abang nak nasi goreng ke atau roti canai ke? Atau saya buatkan roti telur nak?"

Suaminya pun berkata, Tak payahlah. Abang tak ada selera langsung nak
makan. Ini semua Tongkat Ali punya pasal"...

Sampai ke tengahari, isterinya pun bertanya lagi, Abang nak makan apa tengahari ni? Saya masakkan abang kari daging...nak? Atau abang nak makan ikan ke atau ayam ke? Saya boleh masakkan sambal atau sup atau sweet & sour".

Suaminya berkata lagi, Tak payahlah. Abang masih tak ada selera nak
makan. Ini semua Tongkat Ali punya pasal".....

Sampai ke malam, isterinya pun bertanya lagi, "Abang nak makan apa malam ni? Saya masakkan abang ayam goreng nak? Atau abang nak makan fish & chips ke atau burger ke?Atau abang nak hot-dog?"

Suaminya berkata lagi, "Tak payahlah. Abang masih tak ada selera nak
makan. Ini semua Tongkat Ali punya pasal!!!"...........

Lalu isterinya pun berkata, Kalau begitu, boleh tak....... abang tolong bangun dari atas saya sekejap! Saya nak pergi makan........ dah lapar sangat ni...... dari pagi tadi tak makan.....

Ini semua Tongkat Ali Punya Pasal !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tuesday, December 15, 2009

Sambungan Jom Gelak Ramai2...eNjOy...

Kejadian Seram di Wad ICU

Salah sebuah katil di dalam bilik ICU sebuah hospital ternama kerap mengalami kejadian pelik.. Setiap pesakit yang ditempatkan disitu pasti akan meninggal pada satiap hari Jumaat pagi tanpa mengira umur, jantina atau tahap kesihatan mereka... Perkara ini sangat membingungkan para doktor... Lalu para doktor memutuskan untuk memantau katil tersebut...

Apabila tiba hari Jumaat yang berikutnya.. . beberapa doktor bersiap sedia untuk mengenal pasti penyebab kepada kematian di katil tersebut. Seorang pesakit lelaki sedang tidur di katil misteri.

Masa berputar... pukul 08:00am.. 08:30am sehingga jam 9..00 am... tiba-tiba... ... Pintu bilik ICU itu terbuka.... Kemudian masuklah Makcik Bedah.... Seorang pekerja sambilan sebagai pencuci yang hanya bertugas setiap hari jumaat.. Masuk... mendekati katil keramat tersebut... dan terus mencabut soket elektrik untuk alat bantuan pernafasan pesakit tersebut dan menggantikannya dengan 'plug vacum cleaner'nya. ..

Nenek Ani

Nenek Ani dirawat di rumah sakit. Menurut doktornya, asmanya sudah semakin teruk hingga perlu dipasangkan salur oksigen. Sudah beberapa hari dia tidak bercakap dan seperti orang koma. Dikira sudah menjelang ajal, anaknya memangilkan seorang Mudhin (tukang do'a) agar di doakan. Sedang asyik Pak Mudhin berdoa, tiba-tiba muka nenek Ani bertukar warna biru seolah-olah tidak boleh bernafas. Tangannya menggigil. Dengan menggunakan bahasa isyarat nenek Ani minta diambilkan kertas dan alat tulis. Sisa-sisa tenaga yang ada digunakan oleh nenek Ani untuk menulis sesuatu dan memberi kertas tersebut kepada Pak Mudhin.

Sambil terus berdoa Pak Mudhin langsung menyimpan kertas tersebut tanpa membacanya kerana fikirannya dia tidak sanggup membaca surat wasiat tersebut didepan Ani. Tak lama kemudian nenek Ani meninggal dunia. Pada hari ketujuh meninggalnya nenek Ani, Pak Mudhin diundang untuk datang kerumah Ani..

Selesai memimpin do'a, Pak Mudhin berbicara, "Saudara-saudara sekalian, ini ada surat wasiat dari almarhum nenek Ani yang belum sempat saya sampaikan, yang saya pasti nasehat untuk anak cucunya semua. Mari kita sama-sama membaca suratnya".

Pak Mudhin membaca surat tersebut, yang ternyata berbunyi :

"Mudhin jangan berdiri di situ...! Jangan pijak saluran oksigen aku..!"

Friday, December 11, 2009

AYANG VS ABANG SAPE YANG BETUL SAPE YANG SALAH...!!!!‏

Abang vs Ayang.... Saper yang salah agak2nya..

Memula skali ayang anto kat abang?

Dear abang,
Ayang nak mintak kebenaran abang untuk bawa anak-anak balik ke kampung. abang tak perlu hantar ayang sebab ayang mampu untuk bawa anak-anak ke kampung musim cuti sekolah ni dengan bas.. abang jagalah diri abang dan kereta abang baik-baik... cuma ada perkara yang ingin ayang luahkan disini... kereta baru abang tu mahal.. harga mencecah 100k barangkali.. sebab tu abang sayangkan kereta abang lebih dari ayang... sampaikan abang dah terlena dalam kereta abang tu sejak abang beli 3 bulan yang lalu dah masuk 3 malam... abang sayangkan kereta abang lebih dari ayang, nak tau ngape?


Harga kereta abang tu lebih mahal dari wang hantaran yang ayah ayang letakkan masa kita kahwin dulu.. cuba hantaran ayang lebih mahal dari harga kereta abang?


Tiap-tiap pagi abang mesti gosok kereta abang, nak nampak berkilat..tapi ayang nak dapat kiss g.morning pun susah


Sejak beli kereta tu, sebulan sekali macam-macam aksesori abang beli kat kereta, ayang nak dapat hadiah besday setahun sekali pun susah..


Kereta sebulan sekali abang servis, abang kata kena jaga maintainance...ayang nak dapat pi salon setahun sekali pun susah...


Kereta abang make up lawa-lawa.. tapi kalau ayang make up lawa-lawa abang kata ayang tak sedar diri kereta abang bagi makan minyak mahal-mahal cecah 100 setin pun ada, ayang nak makan pizza sekeping jer masa mengidam anak kedua kita abang kata ayang mengada-ngada.


Kereta abang kalau anak-anak sentuh sikit bodynya abang marah anak macam nak makan, ayang jatuh longkang besar boleh abang gelak


Paling menyedihkan... ayang tanya ngape tidur dalam kereta? abang jawab takut orang curi kereta abang.. kalau ayang kena curi??


Ayang nak balik kampung dulu.. anak-anak nak jumpa atuk dengan nenek depa.. tak nak naik kereta abang takut calar.. ayang calar takpe.. jaga diri elok-elok, sarapan ayang dah sediakan. ayang pi tak lama sekolah bukak ayang balik lah dengan anak-anak.. pesanan ayang..


ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU MASAKKAN MAKAN KESUKAAN ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU BASUHKAN PAKAIAN ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU GOSOKAN KEMEJA ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU SIAPKAN AIR MANDI ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU KEMASKAN RUMAH ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU URUT-URUT BADAN ABANG
ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU TEMANKAN ABANG TIDUR


Love,
ayang




ni abang lak bagi....

Dear Ayang,
Bukanlah abang sayang keta tu lebih dr ayang.. tapi ayang kene faham keta tu keta bos abang. Nanti kalau ilang sapa nak ganti.. ayang abang suruh keja ayang xnak, ayang kata nak dok umah jaga anak,nak siap kan sarapan nak kemas umah tapi ayang tiap2 hari bgn tido kul 12.. macam mana nak wat keja umah...

Cuba lah ayang pk mana x abang tido dalam keta... abang balik keja lambat skit ayang dah kunci pintu..bukan nye abang gi foya2 kan abang gi keja...lagi satu pasal piza yang ayang ngidam tu.. ayang nak piza yg di oder dr
jepun.. mana lah abang ada duit nak oder.. abang nak bg apam balik yg jual kat depan ofis abang ni ayang xnak, ayang nak jugak piza dr jepun.. nasib baik abang x belikan kalau x anak kedua kita tu mesti muka cam doremon..ish xnak laa abang..

Pasal hadiah kan abang dah belikan tapi abang sembunyi kan kat dapur.. ayang yang tersalah buang ingatkan sampah... tulah abang suruh kemas umah tu ayang kata umah kita dah bersih tapi hadiah dgn sampah pun dah jadi serupa jek...hadiah tu mahal tau abang beli untuk ayang..
Sebenarnye abang sayang ayang lebih dr keta tu wlau pun hantaran masa kita kawin cuma rm8k..ayang x tau bpe kali abang turun naik bank nak wat loan rm8k..tapi demi ayang abang wat jugak..
sbb masa tu ayang kalau mekap mmg sebijik maya karin.. tapi sejak ayang wat rebonding 3 tahun lepas setiap kali ayang mekap abang terbayang lak muka pontianak dlm citer phsm.. bukan ayang x cantik tapi kening ayang tu gi cukur wat per.. walau pun abang selalu cukur janggut abang tapi ayang xyah laa nak cukur kening ayang tu....pasal morning kiss tu, ayang bangun pun dah tengahari nak morning kiss cam mana.. dah laa ayang.. abang malas nak citer..

Tapi abang nak bg tau jgk kat sini ayang tetap no 1 dlm hati abang..nanti kalau naik bas tu bebaik.. ayang nak balik kpg abang izinkan Cuma jgn lupa kim salam kat mak ayah kat sana .. kalau ada gulai tempoyak ke nanti jgn lupa bwk balik skit..


Kalau ada lembu terlepas ke ayang xyah laa susah2 gi kejar lembu tu... biar jek.. nnti abang balik kpg abang kejar kan ..bukan apa takut lembu tu tanduk ayang nnti bukan stakat calar jek silap2 leh masuk hspital. abang kene tanduk xpe..

Jaga anak2 baik2 jgn bagi diorang main kat sungai musim2 banjir ni.. nak dpt anak bukan senang takut nnti ayang ngidam lagi piza jepun lak lagi haru.. baik jaga jek yg dah ada tu..ayang pun jaga diri baik2.. jgn sampai jatuh longkang lagi.. hehe.. abang mmg xnak ketawa masa tu tapi nak wat cam mana ayang jatuh kepala dulu yang masuk longkang...dah laa rambut ayang masa tu baru lepas rebonding.. mmg abang ketawa...hahahhahahahahha

Love,
Abang

Tuesday, December 8, 2009

Sakit Ati!Geram!Menyirap!Panas



Aku da xthn lgi..
mkin ari makin menjadi2 plak benda ni..
penat2 aku berjaga ari2 smpi subuh cari duit,
tapi duit aku hilang camtu je tiap kali pas aku bgn tdo!
pagi tadi dalam 6:45am sblm aku tdo kat 4x aku kira duit sale arini..
siap rekod lagi..
RM471.00..
tapi tadi before aku nk bukak niage,aku kire lagi skali..nah!!
tinggal RM401.00!!
pergh!!
menyirap GILER AKU..
even yg hilang xnmpk byk,tp kalau da ari2 hilang,leh kaye atas angin penyamun bustard ni!!
punyerla aku bersengkang mate ari2 sampai ke pagi,BENDA tu senang2 jer dtg CURIK!!
SAPELAH BAPAK TOYOL NI AR!!
agak2lah..
orang cari duit penat2,ko senang2 je curi..
xper2!!
aku haramkan sampai mati sape yg makan duit aku tuh!!
bodoh sungguh!!