REGISTER SEKARANG!!

Tuesday, November 10, 2009

Apa Nak Jadi Dunia Skang Nie



Ape la nak jadi ngan dunia skang ni...sumenye gara2 laman web sosial yang ade macam2 skang ni..Cam MySpace,Friendster,Hi5,Tagged n yang makin org gile sgt2 skang ni FaceBook..
Ape kejadahnye sume ni??Pada aku sume ni boleh merosakan generasi akan dtg kalau x dikawal dari skrg..Pada aku penggunaan telefon bimbit n internet pada usia muda boleh merosakan minda budak2 skrg sbb dengan menggunakan kemudahan ni segala2 nye tiada batasan untuk org berhubung..lebih ketara skrng ni byk remaja dari peringkat skola rendah pn sudah mengetahui tentang seks atau lebih tepat pergaulan bebas.aku pernah terlihat 1 video lucah yang membabitkan budak 11 dan 12 tahun..sungguh menyedihkan..pernahkah kite t'fikir ape akan jadi bila kite berikan sume kemudahan tu pada anak2 kite pada masa akan datang??Ingat lagi X berita mengenai KASANOVA di MYSPACE??terjadi di Malaysia..sungguh menyedihkan..semalam pulak diluar negara terjadi kejadian yg lagi DASYAT..seorang lelaki hamilkan 1oGadis..kt mane lelaki jahanam tu dapatkan sume gadis2 tu kalau bukan kat laman web sosial yang makin popular skang FACEBOOK..sume benda2 yang selalu bermain kat fikiran aku akhirnye btol2 terjadi..ape pn aku da nekad dari skang sume bnda2 yang aku sebut tadi akan aku HARAMKAN tuk2 anak2 aku bile aku da kawin nnt..tu janji aku pada diri aku sendiri..pada mak bapak tu sentiasa la berwaspada dengan tingkah anak2 anda terutamanya anak perempuan.
Salam

No comments: