REGISTER SEKARANG!!

Thursday, April 1, 2010

AKTIVITI MEMANCING


salam...
hye,setelah sekian lame aku menyepikan diri kerana sibuk,arini aku nk merapu sket...
saje nk tambah2 post..
untuk pengetahuan semua,satu2 nyer hobi yg aku ada ialah memancing.aku mmg minat giler memancing.
aku suke memancing sbb uma aku kat ngan sungai.kire dpn umah aku mmg sungailah..hehehe..
nk kate aku mancing kt sungai tu selalu x gak,sebab sungai tu skang da terlalu kotor.
dulu mase awal tahun 90'an mmg air sungai kat sini bersih,klu air pasang boleh nmpk ikan main bawah rumah.kalau nk udang dulu jala kat sungai tu pn leh dpt byk.tp lepas kawasan ni pesat membangun,sungai kat sini mula dicemari dengan sampah sarap.semakin hari semakin kotor.lokan pun xboleh hidup skang ni.cuma ada ikan bluesgang je yg smpi skg leh hidup lg.
oklah,berbalik pada topik awal tdi..
sebenarnye skang ni aku mmg bz..tp bz ngan aktiviti memancing..hehehe..
rasenye da kat 3mgu ni aku asik g mancing je..ade mase je aku akn g mancing,xkirela kat mane2..janji dpt mancing..huhu..
aku ni klu da stat memancing,mmg ade giler sket..aku sgup lupekan bisnes aku sbb mancing..pada aku tu da jdi perkara biase kot...hehe...
tp yg lagi dasyat,aku still leh g mancing time tgh dok SPM ni..owg sibok2 study,aku plak sibuk g cari ikan...kuikuikui....
dalam 3mgu ni,aku da g mancing kat rumah rakit pendas laut 2x,pontian skali,kota tinggi 2x,kluang sekali dan the best place yg xpenah aku sangka ada ikan baik2 selama ni,TNB pasir gudang...kali ke 2 aku mancing kat situ aku telah berjaya menaikkan ikan TALANG dan EBEK seberat 1.2kg..

mmg puas lau dpt ikan camni..lgi2 ikan talang..klu ikan tu melompat...fuh,mmg syok tarik woo..hehehe..oklah,rasenye nk kongsi tu je kot tuk kali ni....
tata...

No comments: